wtorek, 30 stycznia 2024

Szlakiem zagranicznych jezior – część otwierająca cykl turystyczny.

W minionym roku otworzyłam i zamknęłam cykl wędrówkowy po najbardziej wymagających szlakach górskich jakie przebyliśmy. W tym roku postanowiłam pokazać coś lekkiego, stricte turystycznego, czyli – osiągalne dla wszystkich. A nuż podpowiem komuś ciekawy plan na nadchodzące wakacje?
    Cykl ten otwieram wspominkami z roku 2016, zaś od następnej części będę już tradycyjnie segregowała wszystkie wyprawy nie tylko latami, ale też miesiącami. Można więc dzisiejszy wpis nazwać odcinkiem zero / prologiem.
    Pod koniec każdego miesiąca będzie wjeżdżał każdy kolejny rozdział, a na koniec sama zbiorę wszystko w jeden spójny album na swoim komputerze. Zobaczymy, może coś z tego wykiełkuje na większą skalę.
    Na tapetę idą wszystkie zagraniczne jeziora jakie zobaczyliśmy naszymi oczami, tak samo: wszystkie zdjęcia są naszego autorstwa, mojego i męża.


LATO

Bodensee (polski odpowiednik: Jezioro Bodeńskie), niemieckojęzyczna Szwajcaria

Powierzchnia: 538,5 km²
Głębokość maksymalna: 254 m
Dopływ: Ren

Ta wycieczka odbyta została w całości na rowerach.


















Lago di Lugano, włoskojęzyczna Szwajcaria

Powierzchnia: 48,7 km²
Głębokość maksymalna: 288 m
Dopływ: Tresa










Voralpsee, niemieckojęzyczna Szwajcaria

Nieduże jezioro położone w wyższych górach, do którego można dojechać samochodem, a nawet autobusem.










Walensee (polski odpowiednik: Jezioro Walenckie), niemieckojęzyczna Szwajcaria

Powierzchnia: 24,19 km²
Dopływ: Linth

Zdjęcia z miejscowości Weesen.








Laghetto di Piona, Włochy














JESIEŃ

Caumasee, niemieckojęzyczna Szwajcaria

Powierzchnia: 10,3194 ha
Dopływ: źródła podziemne









Lag Tuleritg, niemieckojęzyczna Szwajcaria (blisko miejscowości Flims)








Bodensee raz jeszcze, tym razem jesienią i tym razem widziane z miejscowości Romanshorn










Zugersee, niemieckojęzyczna Szwajcaria (miejscowość Zug)

Powierzchnia: 38,3 km²
Głębokość maksymalna: 198 m



Tu się schodzi na dno jeziora.



10 komentarzy:

  1. Bodensee miałem przyjemność poznać, ale tak niebezpośrednio, bo tylko z promu... o co tam chodziło?... aha, wracaliśmy we trzech z pracy - z wyjazdu handlowego z południa Francji i jakoś tamtędy nam wypadła marszruta...
    p.jzns :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bezpośredniego też nie miałam. Ani razu się w nim nie wykąpałam. ;P

      Usuń
  2. Och, jeziora jak morza, a kolor wody zachwyca, nie to, co nasze buro-ponure zbiorniki.
    Te kwiaty wiosenne i jesienne zdjęcia cudowne!
    Zazdroszczę Szwajcarom!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio zauważam coraz więcej czystych wód. Dno widać, małże na dnie, rybki, wydaje mi się, że coraz lepiej z naszymi wodami. Ale tymi naturalnymi, bo stawy to inna sprawa.
      A ja im nie zazdroszczę. Po kilku latach miałach dość i ucieszyłam się na powrót. ;)

      Usuń
    2. Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma :-)
      jotka

      Usuń
    3. Jestem w Łodzi i mi tu dobrze. 😆 A jak jestem na Mazurach, to mi jeszcze lepiej. 😆

      Usuń
  3. Jaki świat jest piękny! Cudowne zdjęcia. Naprawdę. Przepraszam, że komentuje dopiero dzisiaj, ale zaliczyłam niewielką lokalną wycieczkę. Pozdrawiam, miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i wspaniale! Chciałabym żebyś pokazała tę wycieczkę. Lokalne są bardzo fajne dla widza, bo poznaje niejako otoczenie mieszkania autora bloga. Dlaczego to jest tak szalenie interesujące, nie wiem, ale to działa w obie strony, ja np. bardzo też lubię opowiadać o swoich okolicach.

      Usuń
  4. No powiem Ci, że przepiękne są te widoki znad Bodensee, jeśli chciałam gdzieś pojechać, to tam. Bardzo mnie do tego zachęciłaś, a szczególnie pomysł przejechania trasy na rowerach to świetna sprawa, może coś takiego kiedyś wymyślę!
    Uściski i wyrazy podziwu, że macie takie pomysły! :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jest też przejechać rowerem całe Jezioro, wtedy możesz startować z Niemiec, z samej pięknej Konstancji, którą też warto zobaczyć. :)

      Usuń